En son konular
Arama
Mart 2024
Ptsi | Salı | Çarş. | Perş. | Cuma | C.tesi | Paz |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
.
.
Sağ-Sol Beyin Çakışması
3 posters
1 sayfadaki 1 sayfası
Sağ-Sol Beyin Çakışması
Sağ-Sol Beyin Çakışması
Bir bütün olan beynin yansını yoğun olarak kullanıp diğer yarısını ihmal eden insanların performanslarında yetersizlikler, kusurlar görülür. Fakat, diğer yarının da geliştirilmesi, son derece ilginç, harika sonuçları beraberinde getirir. İki lobun birlikte çalışmasıyla 1+1=2 şeklinde aritmetik bir artış olmaz; verim kat be kat artar.
TABLOYA BAKIN ve RENKLERİ SÖYLEYİN!
KELİMELERİ DEĞİL…
SARI MAVİ TURUNCU SİYAH YEŞİL KIRMIZI MOR YEŞİL MAVİ
YEŞİL MAVİ SİYAH
YEŞİL SARI MOR
Neden zorlanıyorsunuz?
“Sağ ve Sol Beyin Çakışması!”
Sağ beyniniz rengi söylemeye çalışırken, sol beyniniz otomatik olarak onları okumaya çalışıyor.
Beynin İki Yarısı
Bir bütün olan beynin yansını yoğun olarak kullanıp diğer yarısını ihmal eden insanların performanslarında yetersizlikler, kusurlar görülür. Fakat, diğer yarının da geliştirilmesi, son derece ilginç, harika sonuçları beraberinde getirir. İki lobun birlikte çalışmasıyla 1+1=2 şeklinde aritmetik bir artış olmaz; verim kat be kat artar…
Bir örnek verecek olursak; futbol dünyasında sağ ayağını ya da sol ayağını çok iyi kullanan futbolcular var. Örneğin, her iki ayağını da son derece iyi kullanan Hagi´nin futbol dünyasındaki yeri çok farklı, değil mi?
Çocuklar, beynin iki yansını beraber kullandıkları halde, onlara hayâl gücü ve hafıza gibi sağ beyin fonksiyonlarıyla ilgili eğitimden çok, mantık ve ezbere dayanan eğitim verilmesi sonucunda bu yetenekleri büyük ölçüde yok olmaktadır.
SAĞ BEYNİN ÖNEMİ
Klâsik eğitim sisteminde daha çok sol lob ağırlıklı akademik bilgilere prim verilmekte, sağ lobun faaliyetleri ise maalesef ihmal edilmektedir.
Beynin, farklı fonksiyonlara sahip iki lobu olduğu keşfedilen günümüzde, eğitim sistemi hâlâ sadece beynin mantık, matematik, analiz, konuşma, yazma, listeleme gibi fonksiyonları olan sol lobunu kullanmaya devam etmektedir.
Oysa, gelişen bilimin ışığında, mantık ağırlıklı sol lobla beraber, hayâl gücü, renk, şekil, ritim, bütünü görme gibi fonksiyonları olan sezgisel, üretken sağ lob da kullanılsa, insanların üretkenlik potansiyellerinin kat kat artacağı aşikârdır.
Zaten, tarihte büyük sıçramalar yapan insanlar da, bilerek ya da bilmeyerek, beynin her iki lobunu da birlikte kullanan insanlardır.
Mantığın âdeta tek başına gittiği yerle, sezgi, hayâl ve renklerle el ele gittiği yer bir olur mu?
Sağ lobun da devreye sokulması, insana aynı zamanda duyusal keskinlik kazandırmakta, hedefini sürekli ve herşeyiyle canlı tutan o insana müthiş bir motivasyon kazandırmaktadır.
Bilgisayarların bile matematik ve mantık işlemlerini yapabildiği günümüzde, bunlardan daha önemli bir özellik çıkıyor karşımıza: Üretken düşünce, üretken zekâ.
Hayâl gücü, yeni fikirler oluşturma, orijinalite gibi değerler, insan zihninin üretkenliğini ortaya koyar. Bilgi dünyasına uçtuğumuz günümüzde asıl fark, işte bu noktadadır. Yâni, geleceğin başarılı insanları, üretken zekâya, hayâl gücüne, esnekliğe ve güçlü vizyona sahip insanlar olacaktır.
Eğitim sistemi ise, bu hedefe ulaştırmak bir yana, insanları yalnızca sol lobun fonksiyonları içine âdeta hapsetmektedir.
İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin resimleri incelendiğinde, her birinde orijinalite ve üretkenliğin izleri açıkça görülmektedir. Aynı öğrenciler dördüncü sınıfa geldiklerinde ise, tek düzeliğin ve kendini birilerine beğendirme arzularının yoğunlaştığı, elma şekerine benzer, tek tip ağaçlar, tek tip evler, aynı tür insan resimlerinin ortaya çıktığı görülmektedir.
Okul öncesi çocuklar daha çok renkler ve görüntülerle düşünmek gibi, dış etkilere daha açık ve çok farklı fantezilere sahiptir. Fakat, okulda bu özellikler bastırılınca, sol beyin, sağ beynin de bazı fonksiyonlarını yüklenmek zorunda kalıyor ve aşırı derecede zorlanıyor. Bu arada, zayıf kalan sağ beyin hırçınlaşınca, çocuklarda birtakım ruhsal dengesizlikler de görülebiliyor.
Aynı zamanda, bu tek yönlü, yâni yanlış ve aşırı bilgi yüklenmesi sonucunda beyinler köreliyor, çocuklarda üretkenlik, merak ve öğrenme istekleri yok oluyor.
Bu çocuklar büyüdüklerinde, özellikle sağ beynin gerekli olduğu durumlarda dâima başarısız oluyorlar.
DENGELİ KULLANIMININ SONUÇLARI
Prof. Orstein, iki beyin işbirliği içinde çalıştığı zaman, genel yetenek ve etkide çok büyük artış olduğunu ortaya koydu. Çünkü, beynimiz, standard matematikten farklı bir şekilde çalışıyor; sağ ve sol beyin birlikte çalıştığı zaman, iki kat değil, beş-on kat daha etkili sonuçlar ortaya çıkıyordu.
Buraya kadar söylediklerimizin ışığında, artık şunları rahatlıkla söyleyebiliriz: Belirli konularda gerçek anlamda uzmanlaşmak, ancak bu iki beynin işbirliği ile mümkün olabilir.
Tarihteki bütün dehâlar, büyük buluş yapanlar, üstün kişiler, hep beyninin iki yarısını da mükemmel bir işbirliği içinde kullanan kimselerdir.
Örneğin Fatih Sultan Mehmet, İstanbul´u almak için gerekli bütün planları, hazırlıkları yaptı, uygulamaya geçti. Bunlar için daha çok, beyninin mantık ağırlıklı sol lobunu kullandı. Fakat, Bizanslılar´ın Haliç´e zincir gerip Osmanlı gemilerinin önünü kesmeleri üzerine hemen sezgi ağırlıklı sağ lob evreye girdi ve tarihte ilk defa, gemiler karada yürütülerek, bir gecede Kasımpaşa´dan Haliç´e indirildi. Sonuç malum.
Evet, dünyamızdaki karmaşa ve problemleri çözmek için, beynimizin iki yarısını birlikte kullanmamız gerekiyor.
Özellikle karmaşık sorunların çözümünde, geniş ve uzun vadeli olabilecek kararlarda sağlıklı sonuçlara ulaşabilmek için, beynin her iki yanının işbirliği içinde çalışması şarttır.
Öğrenilen bilgilerin, geçici bir ezber olarak kalmayıp kalıcı hafızada dosyalanması ve ömür boyu kullanılabilmesi, her iki beynin de öğrenme işine aktif olarak katılmasıyla mümkündür.
Beynimizdeki zincirleri kırıp, beynimizi tutsaklıktan kurtarıp, orada uyuyan dâhiyi uyandırmak için yapmamız gereken en önemli şeylerden biri, ciddi bir hafıza eğitimiyle fotoğrafik bir belleğe sahip olmaktır.
Temel hafıza tekniklerini öğrenip kullandığınızda,
* Sadece hafızanız güçlenmekle kalmayacak, üretkenliğiniz de müthiş bir şekilde artacaktır.
* Bilgiyi öğrenme hızınız artacak, zihinsel fonksiyonlarınız güçlenecektir.
* Sağ ve sol beyinleriniz arasından müthiş ve dinamik bir potansiyel ortaya çıkacaktır.
* Elbette ki, bütün bunlar, iş ve sosyal yaşantınızdaki problemlerin çözümüne büyük katkılar sağlayacaktır.
kaynak : kisiselbasari
Bir bütün olan beynin yansını yoğun olarak kullanıp diğer yarısını ihmal eden insanların performanslarında yetersizlikler, kusurlar görülür. Fakat, diğer yarının da geliştirilmesi, son derece ilginç, harika sonuçları beraberinde getirir. İki lobun birlikte çalışmasıyla 1+1=2 şeklinde aritmetik bir artış olmaz; verim kat be kat artar.
TABLOYA BAKIN ve RENKLERİ SÖYLEYİN!
KELİMELERİ DEĞİL…
SARI MAVİ TURUNCU SİYAH YEŞİL KIRMIZI MOR YEŞİL MAVİ
YEŞİL MAVİ SİYAH
YEŞİL SARI MOR
Neden zorlanıyorsunuz?
“Sağ ve Sol Beyin Çakışması!”
Sağ beyniniz rengi söylemeye çalışırken, sol beyniniz otomatik olarak onları okumaya çalışıyor.
Beynin İki Yarısı
Bir bütün olan beynin yansını yoğun olarak kullanıp diğer yarısını ihmal eden insanların performanslarında yetersizlikler, kusurlar görülür. Fakat, diğer yarının da geliştirilmesi, son derece ilginç, harika sonuçları beraberinde getirir. İki lobun birlikte çalışmasıyla 1+1=2 şeklinde aritmetik bir artış olmaz; verim kat be kat artar…
Bir örnek verecek olursak; futbol dünyasında sağ ayağını ya da sol ayağını çok iyi kullanan futbolcular var. Örneğin, her iki ayağını da son derece iyi kullanan Hagi´nin futbol dünyasındaki yeri çok farklı, değil mi?
Çocuklar, beynin iki yansını beraber kullandıkları halde, onlara hayâl gücü ve hafıza gibi sağ beyin fonksiyonlarıyla ilgili eğitimden çok, mantık ve ezbere dayanan eğitim verilmesi sonucunda bu yetenekleri büyük ölçüde yok olmaktadır.
SAĞ BEYNİN ÖNEMİ
Klâsik eğitim sisteminde daha çok sol lob ağırlıklı akademik bilgilere prim verilmekte, sağ lobun faaliyetleri ise maalesef ihmal edilmektedir.
Beynin, farklı fonksiyonlara sahip iki lobu olduğu keşfedilen günümüzde, eğitim sistemi hâlâ sadece beynin mantık, matematik, analiz, konuşma, yazma, listeleme gibi fonksiyonları olan sol lobunu kullanmaya devam etmektedir.
Oysa, gelişen bilimin ışığında, mantık ağırlıklı sol lobla beraber, hayâl gücü, renk, şekil, ritim, bütünü görme gibi fonksiyonları olan sezgisel, üretken sağ lob da kullanılsa, insanların üretkenlik potansiyellerinin kat kat artacağı aşikârdır.
Zaten, tarihte büyük sıçramalar yapan insanlar da, bilerek ya da bilmeyerek, beynin her iki lobunu da birlikte kullanan insanlardır.
Mantığın âdeta tek başına gittiği yerle, sezgi, hayâl ve renklerle el ele gittiği yer bir olur mu?
Sağ lobun da devreye sokulması, insana aynı zamanda duyusal keskinlik kazandırmakta, hedefini sürekli ve herşeyiyle canlı tutan o insana müthiş bir motivasyon kazandırmaktadır.
Bilgisayarların bile matematik ve mantık işlemlerini yapabildiği günümüzde, bunlardan daha önemli bir özellik çıkıyor karşımıza: Üretken düşünce, üretken zekâ.
Hayâl gücü, yeni fikirler oluşturma, orijinalite gibi değerler, insan zihninin üretkenliğini ortaya koyar. Bilgi dünyasına uçtuğumuz günümüzde asıl fark, işte bu noktadadır. Yâni, geleceğin başarılı insanları, üretken zekâya, hayâl gücüne, esnekliğe ve güçlü vizyona sahip insanlar olacaktır.
Eğitim sistemi ise, bu hedefe ulaştırmak bir yana, insanları yalnızca sol lobun fonksiyonları içine âdeta hapsetmektedir.
İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin resimleri incelendiğinde, her birinde orijinalite ve üretkenliğin izleri açıkça görülmektedir. Aynı öğrenciler dördüncü sınıfa geldiklerinde ise, tek düzeliğin ve kendini birilerine beğendirme arzularının yoğunlaştığı, elma şekerine benzer, tek tip ağaçlar, tek tip evler, aynı tür insan resimlerinin ortaya çıktığı görülmektedir.
Okul öncesi çocuklar daha çok renkler ve görüntülerle düşünmek gibi, dış etkilere daha açık ve çok farklı fantezilere sahiptir. Fakat, okulda bu özellikler bastırılınca, sol beyin, sağ beynin de bazı fonksiyonlarını yüklenmek zorunda kalıyor ve aşırı derecede zorlanıyor. Bu arada, zayıf kalan sağ beyin hırçınlaşınca, çocuklarda birtakım ruhsal dengesizlikler de görülebiliyor.
Aynı zamanda, bu tek yönlü, yâni yanlış ve aşırı bilgi yüklenmesi sonucunda beyinler köreliyor, çocuklarda üretkenlik, merak ve öğrenme istekleri yok oluyor.
Bu çocuklar büyüdüklerinde, özellikle sağ beynin gerekli olduğu durumlarda dâima başarısız oluyorlar.
DENGELİ KULLANIMININ SONUÇLARI
Prof. Orstein, iki beyin işbirliği içinde çalıştığı zaman, genel yetenek ve etkide çok büyük artış olduğunu ortaya koydu. Çünkü, beynimiz, standard matematikten farklı bir şekilde çalışıyor; sağ ve sol beyin birlikte çalıştığı zaman, iki kat değil, beş-on kat daha etkili sonuçlar ortaya çıkıyordu.
Buraya kadar söylediklerimizin ışığında, artık şunları rahatlıkla söyleyebiliriz: Belirli konularda gerçek anlamda uzmanlaşmak, ancak bu iki beynin işbirliği ile mümkün olabilir.
Tarihteki bütün dehâlar, büyük buluş yapanlar, üstün kişiler, hep beyninin iki yarısını da mükemmel bir işbirliği içinde kullanan kimselerdir.
Örneğin Fatih Sultan Mehmet, İstanbul´u almak için gerekli bütün planları, hazırlıkları yaptı, uygulamaya geçti. Bunlar için daha çok, beyninin mantık ağırlıklı sol lobunu kullandı. Fakat, Bizanslılar´ın Haliç´e zincir gerip Osmanlı gemilerinin önünü kesmeleri üzerine hemen sezgi ağırlıklı sağ lob evreye girdi ve tarihte ilk defa, gemiler karada yürütülerek, bir gecede Kasımpaşa´dan Haliç´e indirildi. Sonuç malum.
Evet, dünyamızdaki karmaşa ve problemleri çözmek için, beynimizin iki yarısını birlikte kullanmamız gerekiyor.
Özellikle karmaşık sorunların çözümünde, geniş ve uzun vadeli olabilecek kararlarda sağlıklı sonuçlara ulaşabilmek için, beynin her iki yanının işbirliği içinde çalışması şarttır.
Öğrenilen bilgilerin, geçici bir ezber olarak kalmayıp kalıcı hafızada dosyalanması ve ömür boyu kullanılabilmesi, her iki beynin de öğrenme işine aktif olarak katılmasıyla mümkündür.
Beynimizdeki zincirleri kırıp, beynimizi tutsaklıktan kurtarıp, orada uyuyan dâhiyi uyandırmak için yapmamız gereken en önemli şeylerden biri, ciddi bir hafıza eğitimiyle fotoğrafik bir belleğe sahip olmaktır.
Temel hafıza tekniklerini öğrenip kullandığınızda,
* Sadece hafızanız güçlenmekle kalmayacak, üretkenliğiniz de müthiş bir şekilde artacaktır.
* Bilgiyi öğrenme hızınız artacak, zihinsel fonksiyonlarınız güçlenecektir.
* Sağ ve sol beyinleriniz arasından müthiş ve dinamik bir potansiyel ortaya çıkacaktır.
* Elbette ki, bütün bunlar, iş ve sosyal yaşantınızdaki problemlerin çözümüne büyük katkılar sağlayacaktır.
kaynak : kisiselbasari
ali- Astro Özel Üye
-
Mesaj Sayısı : 518
Yaş : 58
Nerden : tr
Kayıt tarihi : 31/03/10
Geri: Sağ-Sol Beyin Çakışması
Sag ve sol beyinin aynı oranda kullanılmasının bahsedilmeyen bir iki küçük yan etkisi vardır. Disgrafi ve diskalkuli belirtileri hafif de olsa hissedilir. Normalde beyinin bu bölümlerinin hasarlı olması durumunda ortaya çıkar.Ama iki lobun eşit kullanılması bu konuda ufak çakışmalara yok açabiliyor.
aynşitayn ve sör ayzek nivtonun da bu dertten muzdarip olduğu kişisel yazışmalarından öğrenilmiştir.
Güzel paylaşım olmuş. sagol abi.
bide yeni avatarın daha saygı uyandırdı bende. Gandalf baba benim için gelmiş geçmiş en büyük filozof, ilim adamı, ulu önder yüce insandır
aynşitayn ve sör ayzek nivtonun da bu dertten muzdarip olduğu kişisel yazışmalarından öğrenilmiştir.
Güzel paylaşım olmuş. sagol abi.
bide yeni avatarın daha saygı uyandırdı bende. Gandalf baba benim için gelmiş geçmiş en büyük filozof, ilim adamı, ulu önder yüce insandır
Geri: Sağ-Sol Beyin Çakışması
bide yeni avatarın daha saygı uyandırdı bende. Gandalf baba benim için gelmiş geçmiş en büyük filozof, ilim adamı, ulu önder yüce insandır Smile
bak sen şu gandalfın yaptığına be...))
ama boşuna dememişler, önyargıları yıkmak dağları yıkmaktan zordur diye...))
ali- Astro Özel Üye
-
Mesaj Sayısı : 518
Yaş : 58
Nerden : tr
Kayıt tarihi : 31/03/10
Geri: Sağ-Sol Beyin Çakışması
ben hem sag hemde sol lobunu sürekli kullanırım....solak dogdum ama annem tam 3 yıl boyunca sag elimle yazmayı ögretti bana...sırf kendisinin bir solak ögrencisi oldugu için (ögrenci solla yazarken annem rahatsız oluyormuş) beni sag elle zorlada olsa ögretti
ama asla solla yemek yeme saçıını tarama kapıyı açma gibi kelimler kullanmadı....dedem ninem hep sol elimi baglamaya çalıştı hatta hatırlıyorum annem işten dönünce çok sinirlenmişti bütün gün sol elimi bir bezle bagladıkları için....kendimi öldürmeyi düşünmüştüm ama annem gelince tüm sıkıntılarım gitmişti.....şuan yazı bilgisayar faresine kadar saf elimle yapıyorum kalan tüm işlerimi sol elimle....aklınıza gelebilecek tüm aktiviteleri solla yapıyorum .....biglisayar faresi ve kalemden başka (sollada yaza biliriyorum)....
güzel bir paylaşım ali abi emegine saglık
ama asla solla yemek yeme saçıını tarama kapıyı açma gibi kelimler kullanmadı....dedem ninem hep sol elimi baglamaya çalıştı hatta hatırlıyorum annem işten dönünce çok sinirlenmişti bütün gün sol elimi bir bezle bagladıkları için....kendimi öldürmeyi düşünmüştüm ama annem gelince tüm sıkıntılarım gitmişti.....şuan yazı bilgisayar faresine kadar saf elimle yapıyorum kalan tüm işlerimi sol elimle....aklınıza gelebilecek tüm aktiviteleri solla yapıyorum .....biglisayar faresi ve kalemden başka (sollada yaza biliriyorum)....
güzel bir paylaşım ali abi emegine saglık
Geri: Sağ-Sol Beyin Çakışması
ben solağım yazı,yemek vs herşey solla ama cep telefonu ve kumandayı,mause u sağla kullanıyorum sol ters geliyor
Misafir- Misafir
Geri: Sağ-Sol Beyin Çakışması
Victoria demiş ki:ben solağım yazı,yemek vs herşey solla ama cep telefonu ve kumandayı,mause u sağla kullanıyorum sol ters geliyor
Bu bir avantaj Victorya. Ali abinin yazısındaki resimdeki yahudiyi sevmem ama, o hafızasını güçlendirmek için gündelik işlerini iki elini farklı farklı kullanarak yaparmış. Uranüste öyle keza. Beyni zinde tutmak için sürekli çalışır vaziyette tutmak gerek.
Geri: Sağ-Sol Beyin Çakışması
ali demiş ki:bide yeni avatarın daha saygı uyandırdı bende. Gandalf baba benim için gelmiş geçmiş en büyük filozof, ilim adamı, ulu önder yüce insandır Smile
bak sen şu gandalfın yaptığına be...))
ama boşuna dememişler, önyargıları yıkmak dağları yıkmaktan zordur diye...))
Gandalf diyince akan sular durar Abi. Ahah sana da yakışır. Forumun manevi önderisin
Geri: Sağ-Sol Beyin Çakışması
Paper Dragon demiş ki:
Gandalf diyince akan sular durar Abi. Ahah sana da yakışır. Forumun manevi önderisin
bu biraz rahatsız edici bir vasıf oldu be değerli dragon...
bir "abi" olabilmeyi yeğlerdim...
olamadığımıza göre haddimizi aşmışız demekki...
ali- Astro Özel Üye
-
Mesaj Sayısı : 518
Yaş : 58
Nerden : tr
Kayıt tarihi : 31/03/10
Geri: Sağ-Sol Beyin Çakışması
ali demiş ki:Paper Dragon demiş ki:
Gandalf diyince akan sular durar Abi. Ahah sana da yakışır. Forumun manevi önderisin
bu biraz rahatsız edici bir vasıf oldu be değerli dragon...
bir "abi" olabilmeyi yeğlerdim...
olamadığımıza göre haddimizi aşmışız demekki...
Öyle deme abi. Benden bir adım önde olan önümde, yol gösterendir. karmaşık mantık yürütmeye gerek yok.
Benden pek ala pek çok konuda önde olduğuna göre sorun yok
Geri: Sağ-Sol Beyin Çakışması
abartı oldu biraz sn dragon... sadece bunu demek istemiştim...
ali- Astro Özel Üye
-
Mesaj Sayısı : 518
Yaş : 58
Nerden : tr
Kayıt tarihi : 31/03/10
Geri: Sağ-Sol Beyin Çakışması
ali demiş ki:abartı oldu biraz sn dragon... sadece bunu demek istemiştim...
kötü sözde değil iyi sözde abartı olsun Ali abi, üçün beşin lafı olmasın aramızda
Similar topics
» Beyin Fırtınası- 8
» Beyin Fırtınası -4
» Beyin Fırtınası -5 (FİVE :)))
» Beyin fırtınası 6
» Beyin Fırtınası 7
» Beyin Fırtınası -4
» Beyin Fırtınası -5 (FİVE :)))
» Beyin fırtınası 6
» Beyin Fırtınası 7
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Ptsi Haz. 08, 2015 9:23 pm tarafından PaperDragon
» Gaziantep'ten selamlar
Ptsi Haz. 08, 2015 8:52 pm tarafından PaperDragon
» Caput Algol sabit yıldızı
Ptsi Mayıs 18, 2015 11:25 am tarafından Uranus
» Nazım Hikmet
Ptsi Mayıs 18, 2015 4:57 am tarafından Uranus
» Progres Asc
Ptsi Mayıs 18, 2015 4:56 am tarafından Uranus
» Stelyum
Ptsi Mayıs 18, 2015 4:55 am tarafından Uranus
» ben geldimm
Ptsi Mayıs 18, 2015 4:52 am tarafından Uranus
» SES ??
Ptsi Mayıs 18, 2015 4:51 am tarafından Uranus
» KARŞILIKLI AĞIRLAMA (MUTUAL RECEPTİON)
C.tesi Ara. 20, 2014 10:35 pm tarafından sinan1399